Περί Αρωμάτων : Συνθετικών και φυσικών

…Οι φυσικές ουσίες μιλούν στις αισθήσεις μας και στα συναισθήματα μας πολύ καλύτερα από τα συνθετικά μόρια που δεν έχουν ούτε αισθήσεις ούτε ζωή…

Το άρωμα … η λέξη μας θυμίζει  πολύπλοκο και γοητευτικό κόσμο, που κατοικείται από πρώτες ύλες σπάνιες και υπέροχες, κόσμο όπου οι μυρωδιές, εκτός από την αναγνωρισμένη επίδραση στη ψυχή μας, έχουν ομολογημένο σκοπό τη γοητεία, την επιβεβαίωση της προσωπικότητας ή της διάθεσης και φυσικά της απόλαυσης για τον εαυτό μας και για τους άλλους.

Μακριά από τα βιομηχανικά συνθετικά και στερεότυπα “αρώματα” προτείνουμε την ανακάλυψη του γοητευτικού αυτού κόσμου. Θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας την απόλαυση να ανακαλύπτουμε φυσικές μυρωδιές, ζωντανές και μοναδικές, να μάθουμε να τις συνδυάζουμε σύμφωνα με τις επιθυμίες σας και το χαρακτήρα σας για να δημιουργήσετε το ΔΙΚΟ ΣΑΣ άρωμα.

Η ιστορία του αρώματος είναι στενά συνδεδεμένη με την ιστορία του πολιτισμού με τρόπο που είναι αδύνατο να προσδιορίσουμε την ημερομηνία εμφάνισης του.

Από την αρχαιότητα το άρωμα είναι άλλοτε όργανο λατρευτικής ιεροτελεστίας, άλλοτε ιατρικής φροντίδας, άλλοτε τελετουργίας για την ομορφιά και την ευεξία αλλά από την αρχή θεωρήθηκε απόλαυση για το σώμα και το πνεύμα και χρησιμοποιήθηκε ως μέσο γοητείας.

    • Αρχαιότητα

Χρησιμοποιούμε τα αρωματικά φυτά ως έχουν, με εμπότιση σε έλαιο, ή σε φ… Οι Αιγύπτιοι γνωρίζουν ήδη τη τέχνη του συνδυασμού των οσμών για να δημιουργήσουν περίπλοκα αρώματα, όπως το ΚΥΦΙ, μείγμα για πολλαπλές χρήσεις που υπάρχει σε πολλές μορφές που περιέχουν κατά κανόνα μεταξύ άλλων

Άρκευθο, Κύτισο, Ροδόξυλο, de Τερμίνθινος, Μύρο, Κανέλα, Κάρδαμο…

    • Μεσαίωνας

Τα αρώματα θεωρούνται φάρμακο για τις ασθένειες και οι πλούσιοι έχουν πάνω τους σφαίρες γεμάτες Μόσχο, μοσχοκάρυδο ή αρωματικές ρητίνες για προφυλαχτούν από τις επιδημίες.

  • Τέλος Μεσαίωνα & Αναγέννηση
    Στην Ευρώπη του Μεσαίωνα και έπειτα στην Αναγέννηση, η τέχνη του αρώματος ανήκει συχνά στους αλχημιστές. Ανακαλύπτουμε την αιθυλική αλκοόλη και την εκχύλιση που επιτρέπει να εξάγουμε τα αρώματαταυτόχρονα με νέες πρώτες ύλες που έχουν φέρει οι μεγάλοι Ερευνητές : κακάο, βανίλια, τομπάκο, βάλσσαμο του Περού, πιπέρι, γαρύφαλλο…
  • Τέλος του 16ου – 17ος αιώνας
    Η αλκοολική αρωματοποιία αναπτύσσεται. Πλενόμαστε πολύ λίγο στη Βασιλική αυλή αλλά αρωματιζόμαστε πολύ : Κολώνια, ξύδι τουαλέτας, αρωματισμένες πούδρες και πομάδες, μίγματα (ποτ πουρί) αρωμάτων… Η Γκρας (Grasse) επιβάλλεται ως η πρωτεύουσα του αρώματος με την καλλιέργεια των αρωματικών βοτάνων και λουλουδιών και τη τελειοποίηση των τεχνικών εκχύλισης όπως η απορρόφηση (ψυχρή ή θερμή) ή η απόσταξη.
  • 19ος αιώνας

Στη Γκρας, οι τεχνικές εκχύλισης των αρωματικών ουσιών με πτητικούς διαλύτες αναπτύχθηκαν για να μπορέσουμε να παραλάβουμε τις στερεές ουσίες, τα absolut και τα ρητινοειδή. Ο τρόπος αυτός θα αντικαταστήσει προοδευτικά την απορρόφηση. Η ανάπτυξη της οργανικής χημείας και η εισαγωγή συνθετικών ενώσεων στα αρώματα σηματοδοτεί την έναρξη της μοντέρνας αρωματοποιίας.best Το άρωμα επιβάλλεται ως Τέχνη και οι μεγάλοι αρωματοποιοί συνθέτουν μυθικές συμφωνίες που είναι ακόμη και σήμερα  best-sellers : Guerlain (Jicky, 1889), Houbigant (Fougère royale, 1882), Penhaligon’s (Hammam Bouquet, 1872).

  • 20ος αιώνας

Η αρχή του 20ου αιώνα σηματοδοτείται από τον François Coty, ιδιοφυή αυτοδίδακτο αρωματοποιό, που δημιούργησε συμφωνίες που είναι ακόμα και σήμερα βάση πολλών αρωμάτων όπως για παράδειγμα το περίφημοChypre (1917).
Στη δεκαετία του ‘70, η ανάλυση marketing μετασχηματίζει την αρωματοποιία : Πριν ακόμη δημιουργηθεί το άρωμα έχειεννοιοποιηθεί και οφείλει να ανταποκριθεί στις υποτιθέμενες επιθυμίες των καταναλωτών : το Opium (Yves Saint-Laurent, 1976) ενσαρκώνει το μυστήριο και τον αισθησιασμό της ΓΥΝΑΙΚΑΣ, το Anaïs-Anaïs (Cacharel, 1978) θυμίζει τη δυαδικότητα της αθωότητας και του αισθησιασμού.

Στη δεκαετία του ‘90 εμφανίζεται η μόδα των υδατικών και θαλάσσιων οσμών : Escape (Calvin Klein, 1991), Kenzo pour homme (Kenzo, 1991)…

Όπως κάθε Τέχνη, η εξέλιξη της αρωματοποιίας συνδέεται με τη μόδα και την εξέλιξη της νοοτροπίας, αλλά σημαδεύτηκε κυρίως από τις προσωπικότητες, είτε από τους ίδιους τους καλλιτέχνες (οι «μύτες») ή εκείνους που ήξεραν να επιβάλλουν μια ιδέα και να δημιουργούν τάσεις.

Η ιστορία της αρωματοποιίας αρχίζει στη πραγματικότητα στο τέλος του 19ου αιώνα , με την ανάπτυξη των Οίκων τηςΓκρας. Οι αρωματοποιοί της εποχής είναι ταυτόχρονα ιδιοκτήτες, διευθυντές και «μύτες» του δικού τους Οίκου αρωματοποιίας : Guerlain, Caron, Coty, Molinard…

Από την αρχή του 20ου αιώνα, η ιστορία της αρωματοποιίας συνδέεται με την ιστορία της μόδας : οι μεγάλοι σχεδιαστές Μόδας (couturiers)εξασφαλίζουν τις υπηρεσίες μεγάλων αρωματοποιών για να μπουν στην αρωματοποιία συμβάλλοντας έτσι στην βιομηχανοποίηση του αρώματος :

  • Coco Chanel (Ernest beaux, Chanel N°5, 1921)
    • Jeanne Lanvin (André Frayse, Arpège, 1927)
    • Jean Patou (Henri Alméras, Joy, 1929)
    • Marcel Rochas (Edmond Roudnitska, Femme, 1947)
    • Pierre Balmain (Germaine Cellier, Vent vert, 1947)
    • Christian Dior (Edmond Roudnitska, Eau sauvage, 1966)
    • Yves Saint Laurent (Jean-Louis Sieuzac, Opium, 1977)

ΤΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΌ ΆΡΩΜΑ

Σήμερα, το άρωμα έχει γίνει πραγματική βιομηχανία : πριν από κάθε λανσάρισμα καινούργιου αρώματος προηγείται σε βάθος ανάλυση marketing για να οριστεί το στυλ του αρώματος και το πλασάρισμα του στην αγορά : το άρωμα, πριν ακόμη συντεθεί, είναι ήδη «προϊόν» – έχει γίνει έννοια.
Κατόπιν λανσάρεται με τη βοήθεια τεράστιου «μπάτζετ» για διαφήμιση». Είναι αρκετά λυπηρό να ξέρει κανείς  ότι μόνο το1 ως 3 % της τελικής τιμής αρώματος αντιστοιχεί στη τιμή της αρωματικής ουσίας, τα υπόλοιπα αντιστοιχούν κυρίως στη τιμή του marketing που το συνοδεύει !
Η μοντέρνα αρωματοποιία είναι επίσης τυποποιημένη αρωματοποιίας : η πώληση σε μεγάλη κλίμακα αρώματος στο ευρύ κοινό έχει αναπόφευκτα προκαλέσει ανάγκη  αναπαραγωγιμότητας. Όμως είναι δύσκολο, ή και αδύνατον, με τιςφυσικές πρώτες ύλες : όπως το κρασί, τα αιθέρια έλαια έχουν τις καλές και τις κακές χρονιές τους, τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποιότητα. Η τιμή των πρώτων υλών κυμαίνονται αρκετά και οι οσμές τους κυμαίνονται ανάλογα με τη προέλευση, τις γνώσεις του προσώπου που αποστάζει, την εποχή, τη χρονιά… Η βιομηχανία της αρωματοποιίας επειδή δεν μπορεί να συμβαδίσει με τις αβεβαιότητες αυτές, έγινε σήμερα στη συντριπτική πλειοψηφία της συνθετική αρωματοποιία : τα συνθετικά προϊόντα είναι πολύ πιο φτηνά και και η οσμή τους είναι πάντα ίδια.

ΤΟ ΦΥΣΙΚΌ ΆΡΩΜΑ

Οι φυσικές πρώτες ύλες είναι πολυσύνθετα και μοναδικά μείγματα αρωματικών ενώσεων.  Η οσμή συνθετικού Ρόδου ή Γιασεμιού δεν θα είναι ποτέ τόσο λεπτή και τόσο όμορφη όπως η οσμή της φυσικής αρωματικής ουσίας. Η μύτη μας μπορεί να αντιληφθεί  διαφορές και πολύ λεπτές αποχρώσεις που η χημεία δεν μπορεί μα μιμηθεί.

Επιθυμούμε να σας παρουσιάσουμε εδώ  μια εντελώς φυσική και χειροποίητη αρωματοποιία. Είναι «ζωντανή» και «μοναδική» αρωματοποιία που θα εξελιχτεί με τις πρώτες ύλες που τη συνθέτουν και évoluer avec les matières premières naturelles qui la composent θα αναδείξουν τη γοητεία και το μυστήριο τους. «Μοναδικά» επειδή θααντανακλά τη προσωπικότητα σας, τις επιθυμίες σας και το συναισθηματικό σας κόσμο.

Είστε μοναδική και το άρωμα σας θα είναι μοναδικό!

Φυσικό άρωμα με βάση αιθέρια έλαια θα μπορούσε να είναι και «θεραπευτικό» άρωμα.

Οι φυσικές ουσίες μιλούν στις αισθήσεις μας και στα συναισθήματα μας πολύ καλύτερα από τα συνθετικά μόρια που δεν έχουν ούτε αισθήσεις ούτε ζωή.
Επιλέξτε τις οσμές που σας «κάνουν καλό» : τα αιθέρια έλαια με χαλαρωτικές, ηρεμιστικές ιδιότητες ή αντίθετα τονωτικές θα κάνουν το άρωμα σας πραγματική αρωματοθεραπευτική αγωγή και οσφρητική απόλαυση που μπορεί να επαναληφτεί όποτε αισθανθείτε την ανάγκη μέσα στη μέρα.

————————

 

Πρώτες ύλες on line : ΚΛΙΚ ΕΔΩ

ATHINAROM : Ευαγγελίστρια – Σπέτσες 18050

τηλ 210 7242151 –  210 6911022